Veelgestelde vragen

Dagelijks krijgen wij tientallen vragen in onze mailbox. Vaak zijn het dezelfde vragen die gesteld worden. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met de bijbehorende antwoorden.

Veelgestelde vragen

1Hoe werkt een telefonisch consult?
Een telefonisch consult bestaat, in tegenstelling tot een coachingstraject, uit één contactmoment. Een telefonisch consult is uitermate geschikt wanneer jij aan de hand van een advies zelf aan de slag kan en wil gaan. Een telefonisch consult kun je boeken op onze website onder diensten. Direct nadat je hebt geboekt ontvang je een link naar het intake formulier. Deze link vind je in de bevestigings e-mail die je direct na boeking in je mailbox ontvangt. De toegewezen kinderslaapcoach neemt het intakeformulier door en neemt op het geboekte tijdstip contact met jou op via de manier die jij hebt aangegeven in het intakeformulier. Na het telefonisch consult ontvang je een samenvatting van het gesprek inclusief alle slaapplannen die we gemaakt hebben in je mailbox. Daarna kun je hiermee zelf aan de slag! Meer informatie over een telefonisch consult vind je bij 'diensten'.
2Hoe werkt een coachingstraject?
Een coaching traject bestaat, in tegenstelling tot een telefonisch consult, uit meerdere contactmomenten. Een coaching traject is dus geschikt wanneer er meerdere slaapproblemen zijn en jij echt op zoek bent naar iemand die je elk moment van de dag kan contacten per mail of telefoon. Een coachingstraject kun je boeken op onze website onder diensten. Direct nadat je hebt geboekt ontvang je een link naar het intake formulier. Deze link vind je in de bevestigings e-mail die je direct na boeking in je mailbox ontvangt. De toegewezen kinderslaapcoach neemt het intakeformulier door en neemt op het geboekte tijdstip contact met jou op via de manier die jij hebt aangegeven in het intakeformulier. Na het eerste telefoon gesprek ontvang je direct een plan van aanpak in je mailbox en spreken we een vervolg afspraak af. Meer informatie over een coachingstraject vind je bij 'diensten'.
3Vanaf welke leeftijd mag mijn kind geslaapcoached worden?
Je kunt direct na de geboorte al aan de slag gaan met slaapcoaching. In deze fase helpen we je dan vooral om op een liefdevolle manier de juiste slaapgewoontes aan te leren met als doel om grote slaapproblemen te voorkomen. Wist je dat wij zelfs consults geven aan aanstaande ouders? Hierbij nemen we de toekomstige ouders in een vogevlucht mee wat er het eerste jaar op hun pad kan komen en waar ze op kunnen letten om hun kind zo snel mogelijk lekker te laten slapen, op een manier die bij hun beiden past.
4Kan ik een consult of een slaapgids cadeau geven?
Wat lief! Ja dit kan zeker. Neem ook hiervoor even contact met ons op via het e-mail adres info@slaaptipsvoorbabys.nl dan helpen we je met deze verrassing.
5Hebben jullie ervaring met meerlingen?
Zeker! Een van onze gecertificeerde kinderslaapcoach is zelfs moeder van een tweeling en weet dus als geen ander zich te verplaatsen in jou situatie. Wij hebben al meerdere meerlingen (en hun ouders) geholpen om hun slaapprobleem op te lossen.
6Werken jullie met gecertificeerde kinderslaapcoaches?
Jazeker! Alle kinderslaapcoaches hebben een verschillende achtergrond in opleidingen. Dat maakt waarschijnlijk ook dat Slaaptipsvoorbabys.nl zo goed bekend staat. Door te werken met kinderslaapcoaches met allemaal een net iets andere opleiding vullen we elkaar. Echter, alle kinderslaapcoaches die bij ons werken zijn opgeleid tot kinderslaapcoaches en mogen zich dus gecertificeerde kinderslaapcoaches noemen.
7Geven jullie garantie op jullie producten of diensten?
Nee. Onze slaapgidsen, webinars én telefonische consults en coachingstrajecten bieden alle informatie die jij nodig hebt om het slaapprobleem van je kind te verbeteren danwel op te lossen. De ervaring leert echter dat alleen deze kennis niet genoeg is. Om het slaapprobleem te verbeteren of op te lossen is het meestal nodig dat jij als ouder ook bepaalde gewoontes wilt veranderen en hier consequent in kunt zijn. Daarnaast is het natuurlijk zo dat baby's geen robots zijn en daarom kunnen wij geen garantie bieden. Wel zijn wij enorm trots op onze score die wij ouders naar aanleiding van de aanschaf van een product of dienst laten invullen. De huidige score vind je op onze homepage en onder ervaringen delen andere ouders hun ervaringen met slaaptipsvoorbabys.nl
8Hebben jullie een wachtlijst?
Onze belofte is dat je uiterlijk een moet wachten op een telefonisch consult en/of coachingtraject.
9Met welke methodieken werken jullie?
Onze gecertificeerde kinderslaapcoaches zijn breed opgeleid en werken met verschillende methodieken. Afhankelijk van de leeftijd, het slaapprobleem, de ouders en het kind zullen wij de verschillende opties bespreken. Als ouders besluiten jullie welke methodiek bij jullie en jullie kind past.
10Kan ik geld terugvragen aan de verzekering?
Dat verschilt per verzekeringsmaatschappij. Check dus je eigen verzekering of je (al dan niet een gedeelte) kunt terug krijgen.
11Ik heb een dienst geboekt maar geen bevestiging ontvangen?
Wat vervelend! Heb je ook al in je spam/junk/ongewenst box gekeken? Helaas komen onze mails daar soms in terecht. Ook in je spambox geen mail? Is je geld wel afgeschreven? Mail ons dan op info@slaaptipsvoorbabys.nl met de datum waarop je geboekt hebt.
12Kan ik een geboekte dienst annuleren?
Je kunt altijd een dienst annuleren. Doe je dit 48uur van te voren dan krijg je 100% van het aankoopbedrag terug.
13Ik twijfel tussen een telefonisch consult en een coaching traject
Begrijpelijk! Het is en blijft zelfs voor ons lastig om in te schatten hoeveel hulp jij en je kindje nodig hebben. Wanneer je twijfelt is ons advies om eerst een telefonisch consult te boeken. Wanneer onze gecertificeerde kinderslaapcoach tijdens het intakeformulier vermoedt dat we niet alles kunnen oplossen zal zij dit aangeven in het gesprek. Wanneer je tijdens het telefonisch consult besluit om alsnog een coachingstraject te bewandelen betaal je slechts nog het verschil. Je hoeft dus niet en het telefonisch consult en een geheel coachingstraject te betalen.
14Zijn alle gecertificeerde kinderslaapcoaches ook moeder?
Yes! En wellicht fijn om te lezen dat alle kinderslaapcoaches die bij ons werken als geen ander weten hoe het is om met slaapproblemen te maken te hebben. Allemaal hebben we te maken gehad met baby's en/of kinderen die nachtbrakers waren. Hierdoor werden wij geïnspireerd om hier meer over te leren en nu is onze missie om andere ouders te helpen aan meer slaap.
15Mijn vraag staat niet tussen deze veelgestelde vragen
Oeh, we zijn benieuwd! Stuur een e-mail naar info@slaaptipsvoorbabys.nl en we reageren binnen 2 werkdagen.
16Ik heb jullie via social media een bericht gestuurd maar krijg geen reactie
Dagelijks krijgen we tientallen vragen via onze social media kanalen. Voor 2021 is onze focus dan ook om op iedereen te reageren. Mocht jij toch nog geen reactie hebben gehad is ons advies om, wanneer jij geen antwoord kunt vinden op onze website, een mail te sturen naar info@slaaptipsvoorbabys.nl
17Hoe snel krijg ik antwoord als ik jullie een mail stuur?
Wegens de grote hoeveelheid (aan)vragen kan het voorkomen dat je even moet wachten op een antwoord. Echter garanderen wij binnen 48uur een reactie te sturen.
18Ik wil na een telefonisch consult toch een coachingstraject
Wanneer je tijdens het telefonisch consult besluit -om welke reden dan ook- om alsnog een coachingstraject te bewandelen betaal je slechts nog het verschil. Dus 450-110 euro. Je hoeft dus niet en het telefonisch consult en een geheel coachingstraject te betalen. Geef dit aan aan de betreffende kinderslaapcoach en dan sturen wij je een link waarop je het resterende bedrag kunt overmaken.
19Ik heb het intakeformulier ingevuld maar geen kopie ontvangen.
Wat vervelend! Heb je in je spam/junk of ongewenste inbox gekeken? Daar komt het soms helaas in terecht. Ook daar niets ontvangen? Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Ons intakeformulier loopt via Google Docs en soms komen de mails die zij verzenden niet goed aan en daar hebben wij geen controle over. Ondanks dat je zelf geen kopie hebt ontvangen is de kans groot dat wij het intakeformulier wel hebben ontvangen. Je kunt dit checken door ons een mailtje sturen of afwachten. Als wij niets hebben ontvangen contacten wij je hier vanzelf over.
20Ik heb aangegeven via Zoom te willen beeldbellen maar nog geen link ontvangen
Wat vervelend! Heb je in je spam/junk of ongewenste inbox gekeken? Daar komt het soms helaas in terecht. Ook daar niets ontvangen? Weet dat de Zoomlink tot uiterlijk een paar minuten voor aanvang van het gesprek gestuurd kan worden.

Volg ons op social media voor dagelijks tips en adviezen

Veilig betalen met:
  • iDeal
  • Bankcontact
  • PayPal
  • Visa
  • MasterCard
GRATIS SLAAPGIDS